Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟ ΄21 ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥΣ

Εκδήλωση από την « Ένωση για την Ανάδειξη

και Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας»

Ιστορικές αλήθειες για τον αγώνα των Ελλήνων του 1821 και την εκκλησία τους

Ποια είναι η ιστορική αλήθεια για την ημερομηνία έναρξης της Ελληνικής επανάστασης του 1821; Υπήρξε πράγματι κρυφό σχολειό ή είναι ένας ακόμη μύθος όπως αυτός της Αγίας Λαύρας, όπως  θέλουν να ισχυρίζονται μερικοί, «προοδευτικοί» ιστορικοί; Αυτά μεταξύ άλλων  καθώς και την καθοριστική συμβολή της εκκλησίας κατά την διάρκεια της τουρκοκρατίας και της επανάστασης του1821 ήταν το θέμα της τελευταίας εκδήλωσης της  «Ένωσης για την Ανάδειξη και Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας» (Ε.Α.Δ.Ε.Γ.) που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σάββατο 23 Μαρτίου 2019, στο ξενοδοχείο Φίλιππος Ξενία.

Αυτή την φορά ομιλητής ήταν ο  φιλόλογος και πρόεδρος της Ένωσης κ. Κυριάκος Γεωργιάδης, ο οποίος παρουσίασε ιστορικά ντοκουμέντα και στοιχεία από τα απομνημονεύματα των αγωνιστών όπως του Κολοκοτρώνη και του Μακρυγιάννη και άλλες ιστορικές πηγές καταρρίπτοντας τους μύθους που παρουσιάζουν ανύπαρκτη την συγκέντρωση στην Αγίας Λαύρας και άλλα, προσπαθώντας να υποβαθμίσουν τον ρόλο της εκκλησίας ή να της επιρρίψουν ευθύνες.

Κατά την διάρκεια της εισηγήσεώς του παρουσιάστηκε η κοινή σταυρική πορεία του ελληνικού λαού και του κλήρου της εκκλησίας, καθ’ όλην την διάρκεια της σκλαβιάς.

Στο πρώτο μέρος της ομιλίας του επικεντρώθηκε κυρίως στα μαύρα χρόνια της τουρκοκρατίας όπως το παιδομάζωμα κ.λ.π.  ενώ στο δεύτερο μέρος παρουσίασε  την προσφορά της εκκλησίας στον αγώνα του 1821.

Είπε χαρακτηριστικά «η συμμετοχή των Ελλήνων κληρικών όλων των βαθμίδων σε επαναστατικά κινήματα που επιχειρήθηκαν σε όλη την διάρκεια της Τουρκοκρατίας ένωσε τον Ελληνικό λαό με την Εκκλησία του. Κλήρος και λαός δοκιμάστηκαν σκληρά για αιώνες, μαζί ανέβηκαν τον Γολγοθά της δουλείας και μαζί οδηγήθηκαν στην Ανάσταση!  Οι ορθόδοξοι Έλληνες κληρικοί βρέθηκαν μεταξύ των πρώτων ως το τέλος του αγώνα του 21 και στα πεδία των μαχών». Και αλλού «Ηγούμενοι και καλόγεροι μοναστηριών τροφοδοτούσαν με όλα τα απαραίτητα εφόδια τα ελληνικά πολεμικά σώματα. Έκρυπταν όπλα και πολεμοφόδια των επαναστατημένων Ελλήνων ενώ παράλληλα ειδοποιούσαν και ενημέρωναν κατάλληλα για τις κινήσεις των εχθρών. Η εκκλησία ενέπνευσε όλους τους επώνυμους και ανώνυμους μαχητές να επιχειρούν τον αγώνα με πίστη στον Θεό. «Ο Θεός έβαλε την υπογραφή του να λευτερωθεί η Ελλάδα και δεν παίρνει πίσω την υπογραφή του» τόνιζε επανειλημμένα ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης» . Σε άλλο σημείο της ομιλίας του επεσήμανε την οικονομική προσφορά της εκκλησίας που ήταν πολύ σημαντική. «Προσέφερε εκατοντάδες εκατομμυρίων γρόσια και ρούβλια που συγκέντρωσε από εισφορές πιστών τέκνων και ευεργετών ως λύτρα για εξαγορά αιχμαλώτων Ελλήνων μετά από κάθε καταστροφή ή ολοκαύτωμα των Ελλήνων, όπως στην Χίο, στα Ψαρρά και αλλού» είπε μεταξύ άλλων.

  Στο δεύτερο μέρος της εισηγήσεως αναφέρθηκε διεξοδικά στις παραποιήσεις της ιστορικής αλήθειας από μερικούς προοδευτικούς «αποδομητές της ιστορίας» όπως τους απεκάλεσε , σχετικά με την ημερομηνία έναρξης της Επανάστασης.

Ποιος όρισε την 25η Μαρτίου ως ημέρα έναρξης του αγώνα; ρώτησε. Και απάντησε:

«ναι, ξεκίνησε λίγες μέρες νωρίτερα, όμως η ημερομηνία της 25ης Μαρτίου όχι μόνο δεν ορίστηκε εκ των υστέρων, δηλαδή το 1838 για να ωφεληθεί η εκκλησία, όπως ισχυρίζονται οι αποδομητές ιστορικοί, αλλά ορίστηκε εκ των προτέρων το 1820 από τον ίδιο τον Αλέξανδρο Υψηλάντη. Γι αυτό και ο Κολοκοτρώνης είχε λάβει ήδη από το 1820 επιστολές από τον Υψηλάντη με τις οποίες τον πληροφορούσε ότι η ημέρα ξεσηκωμού θα είναι η 25η Μαρτίου για να είναι έτοιμος και να προετοιμάσει ολόκληρο τον Μοριά».

Επίσης, όσον αφορά τα περί μύθου της Αγίας Λαύρας, συμπλήρωσε ότι  πράγματι πραγματοποιήθηκε η συγκέντρωση των αγωνιστών στις 14 Μαρτίου στην οποία συμμετείχε και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο οποίος ανήμερα της εορτής του Μοναστηριού, 17 Μαρτίου 1821 ευλόγησε την έναρξη της επανάστασης.  «η Αγία Λαύρα επομένως δεν είναι ούτε ανύπαρκτο γεγονός ούτε ένας μύθος που δημιούργησε η εκκλησία, όπως προσπαθούν να μας πείσουν . Είναι απλώς μία χρονολογική σύγχυση λίγων ημερών για την οποία κανείς κληρικός δεν έχει την παραμικρή ευθύνη». Συμπλήρωσε δε, ότι αυτός που ανέφερε πρώτος την ημερομηνία της 25ης Μαρτίου ως ημέρα έναρξης της επανάστασης ήταν ο περίφημος Γάλλος διπλωμάτης Φρανσουά Πουκεβίλ στο βιβλίο του «ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως» που εξέδωσε το 1824.

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στην ύπαρξη του κρυφού Σχολειού βασιζόμενος και πάλι σε μαρτυρίες και έκλεισε την εμπεριστατωμένη ομιλία του λέγοντας ότι : «η πολυτιμότερη όμως προσφορά της Εκκλησίας παραμένει η προσφορά αίματος των κληρικών μαρτύρων.  Θανατώθηκαν επώνυμοι κληρικοί περισσότεροι από τους επώνυμους στρατιωτικούς και πολιτικούς.

Έτσι η Εκκλησία στην περίοδο της Τουρκοκρατίας αλλά και στον αγώνα του 1821 δημιούργησε παράδοση και βαριά κληρονομιά για τους χρόνους που ακολούθησαν».

Ο ομιλητής με την θυγατέρα του Ελισάβετ Γεωργιάδου, η οποία χειρίστηκε το power point

Στο τέλος της εισηγήσεως  ο αντιπρόεδρος της Ένωσης κ. Γιάννης Κιορίδης αφού ευχαρίστησε τον ομιλητή, ανακοίνωσε ότι η επόμενη επιμορφωτική συνάντηση θα γίνει στις 13 Απριλίου 2019 με προσκεκλημένο ομιλητή τον  καθηγητή και υποψήφιο Διδάκτωρ στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Α.Π.Θ. κ. Γεώργιο Ορφανό. Το θέμα που θα αναπτύξει θα αφορά την Αρχαία Αθήνα και τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Επίσης, ανακοίνωσε σε όλους τους φίλους της Ένωσης ότι πρόκειται να πραγματοποιηθεί εκπαιδευτική εκδρομή, μετά την περίοδο των σχολικών εξετάσεων.

Ο ομιλητής με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Α.Δ.Ε.Γ. Ιωάννη Κιορίδη, Στέλλα Χατζή και Λία Μήλιου.

Την επιμορφωτική εκδήλωση μεταξύ άλλων παρακολούθησαν η Δημοτική Σύμβουλος κ. Δέσποινα Ιλανίδου, η υποψήφια Δήμαρχος κ. Αριάδνη Παπαφωτίου, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου κ. Αγγελος Βάκαλος, η αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων κ  Αλενη Κατσαρίδου, η αντιπρόεδρος της Ένωσης Θεολόγων κ. Αθηνά Καντάνη, ο  αντιπρόεδρος της Ένωσης πολυτέκνων «Άγιος Λουκάς ο ιατρός» κ.  Στέφανος Στεφανάκης και πολλοί άλλοι.

                                                                                   ΣΤΕΛΛΑ ΧΑΤΖΗ-ΛΕΚΚΟΥ